سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه طلاب در وضعیت اقتصادی فعلی دارای شرایط سختی هستند، گفت: طلاب باید مراقب باشند که خدای نکرده این سختی ها باعث نشود تا ارزش اصلی طلبگی را فراموش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، صبح امروز در نشستی صمیمی، طلاب مدرسه آیت‌الله آخوند(ره) همدان، با مدیر حوزه علمیه استان به گفت و گو و بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی، در این دیدار با بیان اینکه طلاب در وضعیت اقتصادی فعلی دارای شرایط سختی هستند، اظهار داشت: طلاب  باید مراقب باشند که خدای نکرده این سختی ها باعث نشود تا ارزش اصلی طلبگی را فراموش کنند.

وی افزود: اینکه در احادیث ما بیان شده است که، «العلماء ورثة الانبیاء»، این یک واقعیت است و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، چرا که این موضوع در مملکت ما دوازده قرن است که جواب داده و جریان پیدا کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر اینکه از زمان غیبت حضرت حجت(عج)، این حوزه‌های علمیه و علما بوده‌اند که توانستند، دین مردم را حفظ کنند، یادآور شد: رشته روحانیت، رشته دفاع و پاسداری از دین خداست و نمونه های آن نیز امثال آیت‌الله بروجردی‌ها و امام خمینی(ره) بودند که توانستند، در برابر تحریفات مبارزه کنند و به طاغوت اجازه پیشروی ندهند.

وی با اشاره به اینکه طلاب سرباز امام زمان(عج) هستند و ایشان مراقب طلاب می باشند، خاطر نشان کرد: طلاب ما نباید از دنیا زده‌هایی که آخرت در چشمشان کوچک شده و دنیا در چشمشان بزرگ شده است، هراسی داشته باشند و باید با قدرت در این مسیر گام بردارند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به آیه 3 سوره طلاق اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه فرموده است که ما و شما برویم یا بمانیم، خداوند ماندن دین را تضمین خواهد کرد، اما نکته مهم این است که، نباید این لیاقت و این افتخار را از دست بدهیم.

وی، حوزه‌های علمیه را مصداق واقعی «قالوا ربنا الله ثم استقاموا» دانست و گفت: باید این جمله را بر روی قلب خود هک کنیم و بدانیم که استقامت در این راه، بدون سختی نخواهد بود، چرا که، نصرت الهی هزینه دارد.

در پایان این دیدار نیز، مدیر حوزه علمیه استان همدان ضمن گوش کردن به دغدغه ها و مشکلات طلاب، خواستار رسیدگی هر چه سریع تر به مشکلات طلاب شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha